Międzynarodowe SEO – optymalizacja pod SEO globalne

Międzynarodowe SEO - SEO dla różnych krajów

Jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek, wybór właściwej struktury adresu URL jest bardzo ważny. Używanie znaków specjalnych i ciągów znaków w adresach URL może doprowadzić do zablokowania twojej strony przez pająki, podczas gdy używanie czystych adresów URL może pomóc ci w podniesieniu pozycji w rankingu. Podążaj za tą prostą strukturą, aby mieć pewność, że wszystkie Twoje międzynarodowe wysiłki SEO zakończą się sukcesem.

Międzynarodowe SEO, czyli struktura adresów dla SEO globalnego

Budując kompleksową międzynarodową strategię SEO i stosując się do najlepszych praktyk opisanych w tej sekcji, możesz mieć pewność, że Twoja strona jest przygotowana do tego, by dobrze wypadać w zagranicznych wyszukiwaniach. Z technicznego punktu widzenia, rozsądna strategia transgraniczna nie wymaga niczego więcej niż zoptymalizowania witryny, aby była w pełni kompatybilna z międzynarodowymi robotami indeksującymi, rozszerzenia aplikacji metadanych, aby dostarczyć informacji w innych językach, o których wiesz, że są powszechnie używane na rynkach docelowych, i upewnienia się, że opisy produktów na twojej stronie są napisane w potocznych terminach, które mogą przyciągnąć klientów w krajach, do których chcesz dotrzeć.

Pozycjonowanie stron to duża praca i w coraz bardziej zglobalizowanym świecie, wiele firm dostrzega potrzebę rozszerzenia swoich strategii SEO poza swoje terytorium. Ale dlaczego potrzebujesz międzynarodowych treści SEO? Źle zaplanowana międzynarodowa strategia SEO jest koszmarem administracyjnym, jak również może potencjalnie kosztować Cię poważne pieniądze. Mając to na uwadze, ma sens dokładne zaplanowanie strategii z wyprzedzeniem i jej efektywna realizacja.

Czym jest międzynarodowe SEO?

Jeśli chcesz, by Twoja strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania na stronach takich jak Google, musisz mieć pewność, że jest ona odpowiednio skonfigurowana i zoptymalizowana dla wszystkich odbiorców. Optymalizacja twojej strony dla międzynarodowej publiczności wymaga dostosowania struktury i sposobu pisania treści tak, aby była ona odpowiednia i atrakcyjna dla użytkowników szukających w innych językach, regionach i kulturach. Treść musi reagować na zapytanie użytkownika i realizować lokalną intencję, która za tym zapytaniem stoi. Treści, które są prezentowane, muszą odpowiadać temu, czego oczekuje użytkownik. Oczekiwania wyszukiwarki mogą się drastycznie różnić od oczekiwań anglojęzycznego użytkownika w USA do hiszpańskojęzycznego użytkownika w Hiszpanii.

Różne wyniki w różnych lokalizacjach

Ten przykład pokazuje, jak wyszukiwarki mogą dostosować wyniki w oparciu o takie czynniki, jak lokalizacja, język czy cena. Wyszukiwarki mogą podejmować te decyzje, analizując wskazówki dostarczone przez Ciebie i innych użytkowników oraz łącząc je z danymi, które już zindeksowały na monitorowanych przez siebie stronach. Kiedy wybierzesz lokalizację, Google automatycznie przefiltruje wyniki wyszukiwania, aby zawierały tylko strony napisane w tym języku i z lokalnymi domenami. Google indeksuje zawartość miliardów stron, aby dostarczać spersonalizowane wyniki ludziom na całym świecie. Jeśli więc szukasz konkretnego produktu, w konkretnej lokalizacji, zobaczysz wyniki, które są dostosowane do Twojego gustu i preferencji.

W większości przypadków dywersyfikacja na różne rynki będzie stosunkowa prosta do zrealizowania. Posiadanie firmowej strony internetowej, która jest w pełni wielojęzyczna i skierowana do wielu regionów, da firmie lepszą możliwość przyciągnięcia większej publiczności poprzez swoją stronę internetową.

Najczęstsze praktyki SEO międzynarodowego

Istnieje kilka głównych sposobów na dostarczenie specyficznej dla danego kraju wersji Twojej strony użytkownikom w tym kraju.

  • podkatalog dla danej wersji językowej
  • subdomena dla danej wersji językowej
  • oddzielna domena dla każdej wersji językowej

Podkatalog dla danego kraju

Podkatalog jest podzbiorem katalogu na stronie internetowej. Pozwala on na uporządkowanie strony w sekcje, a także na wygodę dla odwiedzających, którzy przeglądają stronę i ma on postać, np. innovaseo.pl/en/ – dla wersji angielskiej, lub innovaseo.pl/fr/- dla wersji francuskiej. Całość należy do jednej domeny innovaseo.pl.

Na przykład, firma z siedzibą w USA może posiadać asortyment produktów przeznaczonych specjalnie do użytku w USA. Jeśli jednak ten sam biznes zdecydowałby się na rozszerzenie swojej oferty i sprzedaż międzynarodową, musiałby stworzyć podkatalog dla każdego kolejnego kraju, do którego kieruje swoje produkty. Na przykład, jeśli firma planuje sprzedawać produkty w Wielkiej Brytanii, Polsce i Niemczech, musiałaby stworzyć trzy osobne podkatalogi: innovaseo.co.uk, innovaseo.pl oraz innovaseo.de. Przykłady: nike.com

Subdomena dla każdego kraju oraz hreflang

Nawigacja jest ważna na stronie internetowej, a subdomeny, które nie mają zaimplementowanych znaczników hreflang mogą sprawić, że użytkownicy będą zagubieni. Znaczniki hreflang dla subdomen pozwalają wyszukiwarkom zrozumieć, że strony w innym języku lub kraju są skierowane do użytkowników w tej części świata. Ta technika powinna być używana, gdy nie ma możliwości dołączenia parametru URL specyficznego dla danego kraju (np. ?pl) do adresu URL dla danego języka lub kraju. Zamiast tego, tagi hreflang dla subdomen powinny być zaimplementowane tak, aby wyszukiwarki mogły zrozumieć zawartość każdej strony w twoim serwisie, np. <link rel=”alternate” href=”http://example.com” hreflang=”pl” />.

Tag hreflang mówi Google, że te strony dotyczą tego samego tematu, ale mają różne wersje językowe lub regionalne. Na przykład, załóżmy, że mam francuską (Francja) wersję mojej strony i francuską (Kanada) wersję mojej strony. Znacznik hreflang mówi Google, że wszystkie te strony mają podobny temat, ale mówi się o nich inaczej, ponieważ są skierowane do różnych regionów. Kluczem do lokalizacji jest Google Search Console (dawniej znane jako Google Webmaster Tools), które jest darmowe dla wszystkich właścicieli stron internetowych. W tym narzędziu zawarta jest funkcja geotargetowania, która pozwala ci wskazać wersje twoich stron dla poszczególnych krajów.

Przykłady: pl.aliexpress.com

Oddzielna domena dla każdego kraju

Domena głównego poziomu pomoże użytkownikom i wyszukiwarkom określić, gdzie treść jest istotna, pomagając im znaleźć Twoją stronę, gdy szukają informacji z tego kraju lub terytorium. Stworzenie oddzielnej domeny dla każdego kraju jest naszym zdaniem najrozsądniejszym wyjściem. Dla przykładu polskie strony internetowe zazwyczaj oparte są o domeny .pl, we Francji .fr, w Niemczech .de itd. Użytkownicy danego kraju bardziej ufają domenom w ich ojczystych językach.

Ponieważ strona internetowa z domeną 'co.uk’ nie może być widoczna poza Wielką Brytanią, traci swój globalny urok, a konkurenci są w stanie prosperować na innych rynkach, nawet jeśli ich nazwy firm nie są tak zapadające w pamięć. Z drugiej strony, domena .com lub .net pozwala stronie być istotną na każdym rynku i sprawia, że konsumenci postrzegają ją jako międzynarodowy biznes. Rozdzielenie oferty międzynarodowej na specyficzne domeny dla danego kraju daje nam również możliwość przekazywania konkretnego budżetu SEO dla każdego kraju oddzielnie, gdyż działania SEO prowadzone są w sposób separowany od innych domen.

Zalety zastosowania oddzielnej domeny dla każdego kraju

  • Treści te mogą być traktowane jako uprzywilejowane, a strona może być uruchomiona tylko z kluczowymi treściami, w przeciwieństwie do ryzyka posiadania w połowie przetłumaczonych podkatalogów.
  • Rozdzielenie budżetu SEO na poszczególne kraje
  • Faworyzowanie domeny dla danego kraju przez Google
  • Możliwość oddzielnego prowadzenia strony internetowej w każdym z krajów i kierowania unikalnych treści biorąc pod uwagę język i kulturę

Z ciągle zmieniającym się algorytmem Google, wybór najlepszej strony internetowej do międzynarodowego SEO jest kluczowy dla sukcesu twojego biznesu w sieci. Oprócz zoptymalizowania witryny pod kątem rynków międzynarodowych, powinieneś upewnić się, że używa ona certyfikatów SSL, hostingu w regionach, do których chcesz dotrzeć oraz lokalnego środowiska hostingowego. Certyfikaty SSL są ważne dla ochrony wszelkich danych, które użytkownicy wprowadzają na twoją stronę, ponieważ strony te będą indeksowane. Posiadanie lokalnego środowiska hostingowego zapewnia, że twoja strona jest dostarczana z serwera znajdującego się bliżej miejsca, w którym znajdują się twoi użytkownicy. Jest to również dobre rozwiązanie w przypadku stron wielojęzycznych.

 

 

Dodaj komentarz

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies.