Google SERP – wygląd wyników w Google

Kompletny przewodnik po stronach wyników wyszukiwania Google (SERP) to głębokie wniknięcie w każdy element SERP-ów. Witamy w nowych SERP-ach Google. Mniejsze, minimalistyczne i czystsze, te wyniki są zdecydowanie bardziej „Google’owe” – stopniowo stają się mniej jak strona HTML, a bardziej jak karta informacyjna, na której masz odpowiedzi tuż przed sobą.

SERP Google (Search Engine Results Page) to zbiór wszystkich wyników, które Google gromadzi w odpowiedzi na zapytanie. Wyniki te są często określane jako „organiczne” lub „naturalne”, ponieważ pojawiają się w kolejności, którą Google uzna za najbardziej odpowiednią i użyteczną. Aby zwiększyć trafność swoich wyników, SERP-y pokazują teraz dodatkowe informacje, takie jak wpisy w Grafie Wiedzy, wyniki wyszukiwania lokalnego i listy stron internetowych. Doświadczenie związane z wyszukiwaniem przeszło w ostatnich latach wiele zmian, od wprowadzenia wyszukiwania głosowego po zintegrowane wyniki zakupów. W tym artykule badamy, w jaki sposób Google przekształca SERP-y, aby użytkownicy mogli łatwiej wchodzić z nimi w interakcję.

Google przetwarza ponad dwa biliony zapytań każdego roku. Jego system przetwarzania języka naturalnego rozwinął się z pierwotnego wyszukiwania słów kluczowych do rozumienia złożonego języka naturalnego w celu znalezienia odpowiednich treści i dostarczenia ich z niewiarygodną prędkością. Aby przetwarzać tak wiele informacji, system musi działać z minimalnym opóźnieniem, kilka straconych milisekund może oznaczać różnicę między trafnością a jej brakiem. Jego wysoce dostępny system rozproszony musi reagować z ekstremalnie niskimi opóźnieniami na miliardy maszyn i terabajty danych.

Z ponad miliardem użytkowników Google stało się marką nie tylko w dziedzinie wyszukiwarek, ale także usług i oprogramowania internetowego. Android jest obecny na 80% smartfonów, Chrome na prawie 60% komputerów, a Gmail obsługuje ponad 1,4 miliarda miesięcznych użytkowników. Jeśli nie korzystasz z Google, są szanse, że powinieneś to zrobić.

Google jest najbardziej znaną wyszukiwarką na świecie, a dominacja w danej branży – tak jak w przypadku wyszukiwania – zaczyna się od tego, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z produktem. Dzięki kompleksowym rozwiązaniom pozycjonowania stron będziesz w stanie wprowadzić swój biznes do indeksu Google, abyś mógł czerpać korzyści płynące z bycia w tak doskonałym miejscu. Niezależnie od tego, czy szukasz cichej restauracji w pobliżu swojego hotelu, czy chcesz się odprawić na lot, który znalazłeś w wyszukiwarce lotów, funkcje SERP wyników wyszukiwania Google są tam na każdym kroku. Od bogatych w multimedia snippetów i opartych na lokalizacji sugestii autouzupełniania, które zapewniają wizualnie atrakcyjny podgląd wyników wyszukiwania, po dane strukturalne, które pozwalają Google (i innym wyszukiwarkom) wyodrębnić Twoje treści i wyświetlić je obok bogatych snippetów w górnej części SERP. Strony wyników wyszukiwania Google (SERP) są kopalnią ruchu dla każdej strony, która się na nich znajdzie. Nie da się ukryć, że im więcej funkcji dodasz do swojej strony, tym większe masz szanse na pojawienie się na nich. Jednak przy tak wielu funkcjach SERP, wiedza o tym, które z nich działają najlepiej dla każdego typu strony może być trudna.

Czym jest SERP od Google?

Twoje SERP to sposób, w jaki Google decyduje, jakie wyniki wyszukiwania zaprezentować Ci, gdy nadchodzi czas na wyszukiwanie. Nie możesz kontrolować sposobu, w jaki strony pozycjonują się dla określonych słów kluczowych, ale jest kilka czynników, które możesz zoptymalizować. SERPy dla podobnych zapytań zawsze będą się różnić w swoich specyficznych wynikach. Wynika to z wielu czynników, które mają wpływ na wyniki każdego użytkownika (takich jak lokalizacja, historia wyszukiwania i inne). Nawet jeśli dwóch użytkowników wpisze to samo zapytanie, mogą otrzymać różne wyniki, ponieważ Google wykorzystuje wszystkie te czynniki, aby zapewnić użytkownikom unikalne i spersonalizowane doświadczenie.

Cechy SERP Google

Cechy SERP mogą się bardzo różnić w zależności od zapytania. Na przykład Google może wyświetlić gwiazdki rankingowe, wykresy wiedzy, mapy i filmy, które pomagają użytkownikom zrozumieć i wykorzystać to, co reprezentują. Może to być wszystko, od ocen/recenzji, przez linki do profili społecznościowych, po informacje o lokalnych sklepach. Generalnie wyniki wyszukiwania możemy podzielić na kilka elementów: reklamy tekstowe, reklamy produktowe, Rich Snippets, wyniki grafik, wyniki wideo oraz wyniki organiczne.

Rich Snippets

AMP

Uproszczone strony internetowe, które ładują się bardzo szybko na telefonach komórkowych. Ten szablon optymalizuje prędkość otwierania strony tak, aby prosty tekst i obrazy miały szansę szybko się wyświetlić, zanim wszystko zostanie nałożone przez Javascript.

Breadcrumbs

To krótki tekst, który informuje użytkownika w jakiej ścieżce znajduje się dana podstrona

Meta dane – tytuł, opis

To jest blok opisu metadanych. Dostarcza on wyszukiwarkom ogólnych informacji o twojej stronie. Celem tej sekcji jest przekazanie wyszukiwarce, o czym dokładnie jest twoja strona, a jednocześnie dostarczenie użytkownikom pomocnego opisu twojej strony, aby zwiększyć zaangażowanie i CTR.

Sekcja pytań i odpowiedzi – FAQ

Wyświetla pytania i odpowiedzi już z poziomu wyszukiwarki. Klient zachęcony taką sekcję może przejść na stronę źródłową.

Opinie i oceny – czyli popularne gwiazdki w Google

Aby uzyskać większą liczbę kliknięć w lokalnych wynikach wyszukiwania, musisz mieć recenzje. Google dokłada starań, by w wynikach wyszukiwania uwzględniać więcej elementów ze stron z recenzjami w Twojej witrynie. To świetna okazja, by pokazać, że Twój biznes lub atrakcja ma prawdziwych klientów i klientów, którzy są chętni do przekazania informacji zwrotnej o swoich doświadczeniach.

Linki do podstron

Linki do podstron w Twoim serwisie internetowym.

To tylko niektóre z funkcji SERP od Google. Niebawem przedstawimy kolejne uwzględniając w nich bloki wiedzy, przepisy czy powiązane wyszukiwania.

 

Dodaj komentarz

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies.