Optymalizacja strony www w paru prostych krokach

Optymalizacja strony www to pierwszy i niezbędny krok do uzyskania lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Ta popularna wyszukiwarka wymaga od właścicieli stron, by ich serwisy internetowe zapewniały: szybki dostęp do treści, dostępności i poprawnego wyświetlania na każdej platformie i każdym urządzeniu oraz by nie generowały niepotrzebnego zużycia danych. Niezwykle istotny jest fakt, by optymalizację brać pod uwagę już na etapie projektowania strony internetowej, a więc przed samym jej wdrożeniem. A co w sytuacji, gdy mamy już stronę internetową? Wtedy prace należy rozpocząć od audytu. Przeanalizujemy oba przypadki. Zapraszamy do lektury.

  1. Audyt SEO
  2. Struktura adresów (URL) w witrynie
  3. Meta dane – tytuł, opis, słowa kluczowe

Audyt SEO

Audyt SEO jest dogłębną analizą zarówno audytowanego serwisu internetowego jak i stron konkurencyjnych. Powinien także zawierać analizę słów kluczowych, która jest niezbędna do skutecznej promocji strony w wyszukiwarkach internetowych. Wynik audytu SEO pozwala nam odpowiedzieć nie tylko na pytania jakie błędy (techniczne i tematyczne) znajdziemy w obrębie swojej strony internetowej, ale także jak je naprawić. Powinien nieść jasne wskazówki dla właściciela strony internetowej, co powinien zrobić, by jego strona zyskiwała popularność w wyszukiwarce internetowej. Nie powinien dziwić więc fakt, że prawidłowo wykonany audyt SEO to wielostronicowy dokument, którego koszt wykonania zaczyna się od 1500zł.

Struktura adresów (URL) w witrynie

Adres URL to nic innego jak adres internetowy konkretnej podstrony w serwisie. Odpowiednio wdrożony adres URL to nie tylko dobry sygnał dla wyszukiwarek internetowych, ale także zwiększenie współczynnika CTR (klikalności) w wynikach wyszukiwania.

Przykład prawidłowo zbudowanej struktury adresów URL:

Domena.pl – strona główna

Domena.pl/kontakt – podstrona kontaktowa

Domena.pl/nazwa-uslugi

Domena.pl/blog/tytul-wpisu

Wskazówki jak zbudować prawidłową strukturę adresów URL

  • Unikaj nieczytelnych adresów, np. domena.pl/title/332123/hsda?dsadjs
  • Unikaj dynamicznie generowanych adresów URL
  • Czym krótszy adres tym lepszy
  • Postaraj się zawrzeć słowo kluczowe w adresie URL (nie upychaj fraz na siłę)
  • Nie stosuj wielkich liter
  • Nie używaj polskich znaków
  • Czym mniej poziomów w strukturze linków tym lepiej

Meta dane – tytuł, opis, słowa kluczowe

Prawidłowe zagospodarowanie meta danych pozwala wskazać wyszukiwarce o czym jest dana podstrona i jakie słowa kluczowe ją opisują. To nadal jeden z głównych czynników rankingowych.

Tytuł podstrony – meta title

Tytuł powinien zawierać słowa kluczowe oraz zachęcać do kliknięcia przez użytkownika. Jego szerokość nie powinna przekraczać 600px. Tak Google bierze pod uwagę szerokość tytułu, a nie ilość znakówJ

Przykłady prawidłowego tytułu podstrony (meta title)

<title>Pozycjonowanie stron Poznań</title>

<title>Gabinet kosmetyczny Poznań – Twoja kosmetyczka w Poznaniu</title>

<title>Jak wytresować smoka? Zobacz film online</title>

Opis podstrony – meta description

Choć Google zajęło oficjalne stanowisko, że treść meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wyszukiwarce to jednak prawidłowo uzupełniony znacznik meta description pozwala na zwiększenie współczynnika CTR, który wpływ na ustalanie pozycji już maJ

Przykład prawidłowo uzupełnionego meta description:

<meta description>Szukasz dobrego i taniego ubezpieczenia w Poznaniu? Przyjdź do nas ➤ ul. Jarochowskiego 48a lub zadzwoń ☎ 795 700 474 ☎.</meta description>

Słowa kluczowe – meta keywords

Podobnie jak w przypadku meta description, treść meta keywords nie ma wpływu na ustalanie pozycji w wyszukiwarce Google. Dobrą praktyką jest jednak uzupełnić to pole choćby ze względu na pozostałe wyszukiwarki (Bing, Yahoo, Seznam).

Dodaj komentarz

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies.