Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Dobór odpowiednich słów kluczowych jest niezwykle istotny z punktu widzenia pozycjonowania strony. W tym artykule dowiesz się jak dobierać i analizować słowa kluczowe. Artykuł będzie systematycznie rozbudowywany, dlatego zachęcamy to częstych odwiedzin.

Aby prawidłowo dobrać słowa kluczowe, na które optymalizujemy daną podstronę niezbędna jest analiza tych słów. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę jak często wyszukiwane jest dane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google. Dlaczego to takie istotne? Jeśli nie przeanalizujemy statystyk danego słowa kluczowego to nawet mimo zajmowania najwyższej pozycji może okazać się, że jej liczba wyszukiwań miesięcznych nie pozwala na ROI (zwrot z inwestycji) i nie przyniesie żadnych korzyści. Ok, ale zacznijmy od początku..

Czym są Frazy kluczowe (słowa kluczowe)

Słowa kluczowe to nic innego niż wyrazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę Google. Za ich pomocą można znaleźć dokładnie to czego się szuka: od nazwy firmy, poprzez globalne produkty i usługi lokalne, na informacjach kończąc.

Ogólne słowa kluczowe

Przykładem ogólnych słów kluczowych mogą być:

  • Poduszki
  • Materace
  • Kurtki

Słowa kluczowe long-tail (and. długi ogon)

Przykładem słów kluczowych długiego ogona mogą być:

  • Poduszki ortopedyczne
  • Materac do spania 160 cm
  • Kurtka zimowa męska

Ogólne słowa kluczowe są wyszukiwane znacznie częściej od słów kluczowych long-tail, jednak koszt i czas dotarcia do czołówki wyników jest znacznie dłuższy (i droższy) od pozycjonowania słów kluczowych long-tail.

Kiedy już wiemy czym są słowa kluczowe możemy przejść do najważniejszej sprawy: jak analizować słowa kluczowe?

Analiza słów kluczowych

Do wykonania analizy przydatne będą dane, które uzyskamy korzystając z następujących narzędzi: Keyword Planner Google Ads, Senuto, Ubersuggest. By zobrazować jak przeprowadzamy analizę weźmy za przykład usługi depilacji laserowej. Najważniejszym pytaniem jest gdzie przeprowadzamy taką depilację laserową. Jeśli są to usługi wykonywane lokalnie, to słowa kluczowe powinny być skierowane na dany obszar. Jeśli naszym obszarem działania jest Wielkopolska warto zatem przeanalizować największe miasta w okolicy. Dla poniższego przykładu posłużymy się paroma miastami: Poznań, Swarzędz, Września, Konin, Gniezno. Korzystając z powyższych narzędzi otrzymamy następujące dane:

1. Planer słów kluczowych Google Ads (przy ustawionej lokalizacji wyświetlania reklam na rejon Wielkopolski)

Słowo kluczowe Średnia miesięczna liczba wyszukiwań
depilacja laserowa 1300
depilacja laserowa Gniezno 40
depilacja laserowa Konin 90
depilacja laserowa Poznań 1000
depilacja laserowa Swarzędz 30

2. Senuto

Słowo kluczowe Średnia miesięczna liczba wyszukiwań
depilacja laserowa Poznań 1300
depilacja laserowa Poznan 260
depilacja laserowa Poznań opinie 110
laserowe usuwanie owłosienia Poznań 110
depilacja laserowa Konin 90

 

Na podstawie powyższych danych łatwo określić, które słowa kluczowe mają największą liczbę wyszukiwań, te frazy warto brać pod uwagę przy wyborze fraz do pozycjonowania. Kolejny krok to optymalizacja strony pod wybrane frazy kluczowe.

Dodaj komentarz

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies.