Influencer – kim jest i jaki ma wpływ na sprzedaż?

Co sprawia, że influencer jest tak ważny w marketingu internetowym? Przede wszystkim to, że mają dużą liczbę lojalnych klientów. Umiejętnie nawiązują z nimi relacje, nawiązują dialog, mają ciekawe rzeczy do opowiedzenia swoim followersom. Efekt? Pozytywna rekomendacja influencera ma większą wartość niż szeroko zakrojone kampanie marketingowe. Influencer może łatwo zdobyć zaufanie swojej społeczności i pomóc Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej.

Influencer – kto to jest?

Influencerzy są twórcami, komunikatorami i liderami opinii własnej społeczności. Osiągnęli wysoki autorytet w danej dziedzinie, są poszukiwani przez reklamodawców i marki jako eksperci lub ambasadorzy marki z unikalną osobowością i silnymi więzami ze społecznością potencjalnych klientów. Głównym celem influencerów w reklamie jest przyciągnięcie klientów, którzy wierzą i ufają opinii influencera. W sieci są to osoby, które zajmują czołowe miejsca w modzie, stylu życia czy biznesie. Są to osobowości, których fani uwielbiają słuchać i bardzo cenią sobie ich zdanie. Zazwyczaj mają tysiące, a nawet miliony subskrybentów.

Jakich ludzi można nazwać influencerami? Takich jak znani blogerzy, vlogerzy YouTube/Instagram, konsultanci niszowi i inni eksperci. To dzięki nim wiele startupów odniosło sukces: marketerzy zwracają się do nich o radę i konsultację w kwestii wyboru kanałów, taktyki promocji produktów i strategii komunikacji.

Nie jest tajemnicą, że influencerzy są skuteczniejszymi promotorami reklamy niż tradycyjna reklama. Zadanie zachęcenia potencjalnego klienta do kupna produktu poprzez zwrócenie się do niego (czyli wywarcie na niego wpływu) jest o wiele prostsze i tańsze niż pokazanie mu reklamy. Społeczni influencerzy mogą być często młodymi, pięknymi celebrytami, którzy przyciągają uwagę młodych klientów płci męskiej lub żeńskiej. Tradycyjnymi influencerami mogą być osoby mocno zainteresowane określonymi produktami. Musisz wiedzieć, że liczba followersów na portalach społecznościowych nie jest jedynym ważnym czynnikiem dla zespołu promującego produkt.

Ja, Ty – każdy z nas jest Infuencerem

Każda osoba na naszej planecie jest influencerem innej osoby. Wszyscy znajdujemy się pod wpływem różnych osób, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. W tym kontekście osoba (lub marka) staje się influencerem, gdy relacja z jej publicznością jest czymś więcej niż tylko relacją wpływu. Dlatego w dzisiejszym świecie media społecznościowe ułatwiły fanom kontakt z ich ulubionymi ikonami mody, sprawiając, że stali się oni pośrednimi influencerami.

Świat się zmienia. I to zmienia się bardzo szybko. Niektórzy nazywają to wielką urbanizacją, a inni wyzwoleniem wpływów. Tak czy inaczej, w dzisiejszych czasach w powietrzu unosi się mnóstwo cząsteczek informacji, które nasze zmysły nieustannie chłoną. Na przykład, nawet na wakacjach: gdziekolwiek przejeżdżamy, widzimy tablice reklamowe z natychmiastowymi ofertami i „superproduktami”, przed którymi nie sposób się nie zatrzymać i nie spojrzeć.

Opowiadając o produkcie i jego zaletach, influencerzy wyrażają korzyści klientów. Aby znaleźć influencera, który mógłby skutecznie mówić o produktach, które obecnie masz na rynku, bardzo ważne jest, aby najpierw zbadać jego obecność w sieci. Przejrzyj ich blog / profil na Twitterze / Instagramie / Facebooku i zwróć uwagę na to, w jaki sposób publicznie wyrażają siebie. Czy mówią lub narzekają na problem, który Twój produkt może rozwiązać? Jeśli tak, daj im o tym znać!

Zasięgi influencerów – na co zwrócić uwagę – czy są miarodajne?

Zasięg Influencera jest ważną metryką i oznacza liczbę osób, które zobaczyły/usłyszały Twoją treść. Jest on bardzo zróżnicowany ze względu na takie czynniki jak osobowość i zasięg społeczny twórcy treści. Aby ją określić, można użyć narzędzi Sotrender czy NapoleonCat, które są bardziej popularne, podczas gdy bloger z dużą społecznością w mediach społecznościowych będzie miał większy zasięg ze względu na swoją zdolność do rozprzestrzeniania się dalej.

Ta informacja jest wystarczająca, aby oszacować poziom wpływu influencera. Na tej podstawie możemy zaproponować produkt/usługę do promocji lub nawiązać kontakt z influencerem w celu stworzenia postu o naszym produkcie/usłudze. Najbardziej pożądani influencerzy to ci, którzy mają lojalną i zaangażowaną publiczność, wpływowi blogerzy i dziennikarze, recenzenci produktów i społeczni celebryci. Zasięg jest kluczową cechą przy ocenie przydatności i skuteczności influencera dla kampanii.

Uruchom kontakty i zdobądź nowych Klientów

Kontakty blogerów i czytelników są ważnym zasobem w uruchamianiu i promowaniu każdego projektu, a także w prowadzeniu jakiejkolwiek skutecznej kampanii reklamowej. Monitorując Internet i korzystając z portali społecznościowych, możemy znaleźć ogromną liczbę potencjalnych kontaktów wśród blogerów, dziennikarzy, czytelników (e-mail), subskrybentów publikacji internetowych i użytkowników portali społecznościowych.

Wpływ blogera czy czytelnika na swoją publiczność pozwala nam mówić o tej publiczności jako o podmiocie, do którego firma może się zwrócić podczas komunikacji z potencjalnymi klientami.

Influencer marketing

Influencer marketing jako podejście marketingowe istnieje od dawna, ale dopiero niedawno zaczął przyciągać uwagę. Influencer to osoba posiadająca autorytet lub wpływ na konsumentów. Najważniejszą rzeczą dla marketera przy wyborze influencera jest jego charakterystyka, zakres działania i znaczenie dla produktu/marki. Influencer powinien być również dobrze znany w sieci społecznościowej, w której jest aktywny.

Oszacowanie zasięgu jest kluczowym krokiem w reklamie z influencerami. Duże zasięgi wiążą się z większą wiarygodnością i większym zaufaniem odbiorców. Ważne jest, aby wiedzieć, że wiele dużych kanałów treści często ma wpisowe, oparte na liczbie odwiedzin lub wygenerowanych „wyświetleń”, co oznacza, że są opłacani tylko wtedy, gdy ich treści generują wystarczające zainteresowanie publiczności.

Dodaj komentarz

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies.