781 053 989 | Mgielna 6/3, 60-369 Poznań biuro@innovaseo.pl

Organizując działania marketingowe, powinniśmy wziąć pod uwagę wiele aspektów. Przede wszystkim, powinniśmy przemyśleć, jaka forma reklamy będzie odpowiednia dla naszej firmy. Nie warto jednak decydować się na jeden tylko sposób promocji – konkurencja na rynku jest stosunkowo duża, a zatem trudno się wybić. Jeśli posiadamy stronę internetową, to oprócz tradycyjnej reklamy koniecznie powinniśmy rozważyć wdrożenie strategii content marketingowej, a także artykuły sponsorowane. Co to jest i z czym się wiąże?

Content marketing i jego zalety

Content marketing to tworzenie treści. Bardzo wiele działających na rynku firm posiada strony internetowe i prowadzi kanały na portalach społecznościowych. Ma to na celu zaprezentowanie usług, dostarczenie potencjalnemu klientowi informacji, a także zachęcenie do kontaktu i budowanie społeczności. Coraz popularniejsze jest działanie, polegające na umieszczaniu drobnych artykułów branżowych, czy porad w ramach bloga. Treści publikowane w ten sposób powinny odznaczać się, między innymi:

  • wartością merytoryczną
  • poprawnością
  • dostosowaniem pod kątem optymalizacji

Jeżeli nasze teksty będą spełniały te wymagania, nasza witryna powinna stać się bardziej widoczna w wyszukiwarkach. Treści pozycjonujące powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe, które pomogą potencjalnym zainteresowanym odnalezienie nas w sieci. Publikowanie na blogu może przełożyć się zatem na ruch na naszej stronie i pozyskiwanie klientów.

Zalety artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane są częścią content marketingu. Możemy je zastosować w ramach swojej witryny albo zamówić na strony zewnętrzne. Ich zadaniem jest promowanie naszych towarów i usług w sposób nienachalny, przy okazji prezentowania przydatnych informacji. Tego rodzaju teksty, odpowiednio skonstruowane, również mają znaczenie dla pozycjonowania naszej strony w wyszukiwarkach. Zazwyczaj w artykule sponsorowanym pod odpowiednim słowem kluczowym umieszcza się link do witryny, którą chce się promować. Jeśli takie teksty zostaną opublikowane na innych portalach, to jest to część procesów link-buildingu, który sprawia, że wyszukiwarki uznają naszą stronę za wartościową – w końcu ktoś umieszcza do niej linki, a to znaczy, że w pewien sposób ją rekomenduje. Taka reklama również może mieć wpływ na liczbę odwiedzin na naszej stronie oraz – tak jak wszystkie działania content marketingowe – pomóc nam w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród odbiorców.

Wiele osób nie wyobraża sobie funkcjonowania na rynku bez uwzględnienia potencjału Internetu – zarówno w zakresie samej działalności, jak i sposobów promocji. Usługi związane z content marketingiem mogą być wielkim wsparciem dla kogoś, kto chce upiec kilka pieczeni na jednym ogniu. Publikowanie wartościowych tekstów może wpłynąć na nasz wizerunek, sprzedaż, a także rozpoznawalność. Pamiętajmy jednak, że treści powinny być odpowiednio dostosowane do wymogów wyszukiwarek i zwyczajnie dobrze napisane. W przeciwnym wypadku mogą nikogo nie zainteresować i do nikogo nie dotrzeć.