Algorytm Google – jak działa i do czego jest potrzebny?

Według statystyk Google 90% internautów korzysta z wyszukiwarek, aby znaleźć potrzebne informacje. To ogromna liczba, co świadczy o niezwykłym znaczeniu pozycjonowania!

Im więcej stron jest aktualizowanych, tym lepsza jest ich pozycja w rankingu. Jednak tylko ostatnio zaktualizowane witryny są wybierane na najwyższe pozycje. Jeśli witryna nie jest zmieniana przez X miesięcy, nadal jest oceniana jako wymagająca aktualizacji. System zauważa, że ​​strony zostały dodane, zmodyfikowane lub usunięte i ponownie oblicza rankingi wyszukiwania przy użyciu nowych parametrów. Nasze aktualizacje segmentów strategicznych dotyczą stosunkowo niewielkiej liczby witryn (około 8-10%), podczas gdy wszyscy inni dostosowują się do nowego porządku świata, optymalizując ich zawartość.

Jak działają algorytmy Google?

Sposób porządkowania wyników na żądanie użytkowników zmieniał się wielokrotnie na przestrzeni lat. Algorytm wyszukiwarki Google nieustannie się zmienia, tak aby odpowiadać na potrzeby użytkowników, a także dostosowywać wyniki w taki sposób, aby były dla nich czytelne i przydatne. Minęło zaledwie 9 lat od uruchomienia pierwszej wersji Caffeine, systemu indeksującego odpowiedzialnego za indeksowanie i wyświetlanie stron internetowych.

Google stale aktualizuje swoją formułę znajdowania stron związanych z określonymi terminami. Szacuje, że w sumie istnieje około 200 sygnałów rankingowych, chociaż nie wszystkie są równie ważne. Wyszukiwarka nieustannie stara się dostosowywać i dostosowywać swoje algorytmy rankingowe, aby zapewnić użytkownikom lepsze wyniki.

Pozycjonowanie stron w Google to najskuteczniejszy i najtańszy rodzaj reklamy, dzięki któremu zyskujemy widoczność przed potencjalnymi klientami. W odróżnieniu od tradycyjnych przestrzeni reklamowych, takich jak billboardy, nasza strona internetowa pojawi się dokładnie w momencie, gdy odbiorca będzie szukał rozwiązania swojego problemu. Jednocześnie pozycjonowanie będzie dla nas widoczne na każdym urządzeniu!

Żadna wyszukiwarka nie może ocenić każdej z milionów stron dostępnych w Google. Zamiast tego Google ocenia tylko parametry techniczne witryn, które zapisuje w swojej bazie danych.

Algorytm Google to mechanizm wielowątkowy

I to nie wszystko. Google ma dostęp do ogromnej liczby użytkowników, którzy mogą udostępniać wyszukiwarce swoje recenzje i opinie na temat różnych stron internetowych. Dlatego Google nie tylko analizuje strony z automatycznych robotów, ale także dzięki opinii każdego użytkownika. Oznacza to, że aby dostać się na czołowe miejsca w Google, wymagane jest, aby nie tylko algorytmy polubiły naszą stronę, ale została zaakceptowana przez przedstawicieli największej społeczności internetowej – samych użytkowników Google!

Search Engine Optimization (SEO) to proces ulepszania naturalnej pisemnej treści, aby pojawiała się wyżej na stronie wyników wyszukiwania w Google. SEO jest szeroko stosowane przez marketerów i projektantów stron internetowych na całym świecie w celu poprawy obecności w Internecie witryny lub linku, który jest już zapisany w określonym słowie kluczowym. Pomaga promować i rozwijać biznes online, zwiększać przepływ ruchu do witryny, zajmować pierwsze miejsce w przypadku niektórych słów kluczowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Co to jest SEO? SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, ale nazywamy to „zaawansowaną strategią marketingu cyfrowego”. Pomagamy właścicielom witryn pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Robimy to poprzez organiczny ruch wyszukiwania generowany przez Google, Bing, Yahoo! i innych wyszukiwarek na całym świecie. Jeśli Twoja witryna nie znajduje się na stronie jednej z głównych wyszukiwarek, tracisz pieniądze i biznes, który w przeciwnym razie mógłbyś uzyskać.

Za taką ocenę stron i uporządkowanie strony w wynikach wyszukiwania odpowiadają zaawansowane algorytmy stworzone przez Google. Ich zadaniem jest właśnie ocena strony i podjęcie decyzji, na jakiej pozycji ma się pojawić.
Ustalając ranking stron, Google bierze pod uwagę setki wskazówek dotyczących witryny, w tym treść, przyjazność dla urządzeń mobilnych i linki zwrotne. Każdego miesiąca Google ocenia ponad 200 aktualizacji, których celem jest poprawa jakości wyników wyszukiwania. Ranking w wynikach Google uzyskuje się poprzez obserwację i analizę różnych wskaźników, w tym wskaźników dotyczących relacji linków, czasu przebywania na stronie, liczby reklam wyświetlanych na stronie itp. Google bierze pod uwagę setki czynników i zmienia je na bieżąco podstawy.

Dodaj komentarz

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies.